Polityka Prywatności
1. Wprowadzenie
Celem tej polityki jest również należyte
informowanie
Państwa o sprawach związanych
z przetwarzaniem danych osobowych przez Sakowicz Piotr milo, z którą
ma Pan/Pani zawartą umowę, bądź przez którą zostały względem Pana/Pani podjęte działania ukierunkowane na
zawarcie umowy, bądź której wyraził Pan/Pani zgodę na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych w celach
marketingowych („ADMINISTRATOR” lub „Firma”), szczególnie wobec treści
przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Z tego względu, w
niniejszym dokumencie informujemy o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i
wykorzystywania, a także o prawach podmiotów danych z tym związanych.
2. Czym są dane osobowe i
co
oznacza ich przetwarzanie?
Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania osobie fizycznej. Przetwarzaniem danych osobowych jest w zasadzie każda czynność na danych
osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np.: zbieranie,
przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie,
ograniczanie, usuwanie lub niszczenie. Firma przetwarza dane osobowe w różnych celach, przy czym w
zależności
od celu, zastosowanie mogą mieć różne sposoby zbierania, podstawy prawne przetwarzania, wykorzystywania,
ujawniania oraz okresy przechowywania.
3. Kiedy niniejsza Polityka prywatności ma
zastosowanie?
Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w
których Firma jest administratorem danych osobowych i przetwarza dane osobowe. Dotyczy to zarówno
przypadków, w których Firma przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której
dane dotyczą, jak i przypadków, w których dane osobowe pozyskaliśmy z innych źródeł.
Spółka realizują swoje obowiązki informacyjne w obu powyższych przypadkach, określone odpowiednio w art. 13
i
art. 14 RODO zgodnie z tymi przepisami.
Poniżej wskazujemy pełne dane Firma, jako administratora
danych:
Sakowicz Piotr milo
NIP 7122626081
ul. Wrotkowska 2/10, 20-469
Lublin
Dane
kontaktowe podane są na stronie internetowej i podlegają stałej aktualizacji.
4. W jaki sposób,
w
oparciu o jakie podstawy prawne i jakiego typu dane osobowe przetwarza ADMINISTRATOR?
Pragniemy
zachować
przejrzystość w zakresie sposobów i podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, a także celów
dla
których ADMINISTRATOR przetwarza dane osobowe. Dbamy o to, by każdorazowo wskazać niezbędne informacje w
tym
zakresie każdej osobie, której dane osobowe przetwarzamy jako administrator danych. Kierując się tym, by
nasze wyjaśnienie tych kwestii było jak najbardziej czytelne, przedstawiamy poniższe zestawienie operacji
przetwarzania danych osobowych. Jednocześnie pragniemy wskazać, że ilekroć przetwarzamy dane osobowe na podstawie
prawnie uzasadnionego interesu administratora danych, staramy się przeanalizować i zrównoważyć nasz interes
oraz potencjalny wpływ na osobę, której dane dotyczą (pozytywny, jak i negatywny) oraz prawa tej osoby
wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych.
Nie przetwarzamy danych osobowych w oparciu o nasz
uzasadniony interes w przypadku, gdy dojdziemy do wniosku, że wpływ na osobę, której dane dotyczą,
przeważałby nad naszymi interesami (wówczas możemy przetwarzać dane osobowe jeśli np. posiadamy odpowiednią
zgodę lub wymagają tego lub zezwalają na to przepisy prawa).
Przetwarzanie danych osobowych
osób
odwiedzających strony internetowe prowadzone przez ADMINISTRATORA
Informacje ogólne
Osoby
fizyczne odwiedzające strony internetowe ADMINISTRATORA, które nazywamy dalej łącznie
„Serwisami”, mają kontrolę nad danymi osobowymi, które nam podają. Serwisy ograniczają
zbieranie
i wykorzystywanie informacji o ich użytkownikach do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz
usług na pożądanym poziomie, stosownie do art. 18 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
Cookies
W ograniczonym zakresie możemy zbierać dane osobowe automatycznie
za pośrednictwem plików cookies znajdujących się na naszych stronach internetowych. Cookies to małe pliki
tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika lub innym urządzeniu mobilnym, w czasie korzystania przez niego z
serwisów internetowych. Pliki te służą m.in. korzystaniu z różnych funkcji przewidzianych na danej
stronie internetowej lub potwierdzeniu, że dany użytkownik widział określone treści z danej witryny internetowej.
Wśród plików cookies wyróżnić możne te, które są niezbędne do działania
serwisów
ADMINISTRATORA. Należące do tej kategorii pliki cookies wykorzystywane są, aby zapewnić:
utrzymanie
sesji użytkownika;
zapisanie stanu sesji użytkownika;
Kolejna kategoria plików cookies, to
pliki, które wprawdzie nie są niezbędne do korzystania z Serwisów, ale ułatwiają korzystanie z nich.
Wykorzystuje się je, aby umożliwić:
przywrócenie ostatnio odwiedzanego widoku przy następnym
zalogowaniu
do produktu;
zapamiętanie wyboru użytkownika w kwestii zaprzestania wyświetlania wybranego
komunikatu lub wyświetlenia go określoną liczbę razy;
przywrócenie sesji użytkownika;
zapamiętanie
ostatnio wybranej kategorii w produkcie;
sprawdzenie czy zapis do plików cookies funkcjonuje
prawidłowo;
dopasowanie zawartości produktów do preferencji użytkowników;
ustawienie
preferowanego języka, rozmiaru czcionki i innych tego typu właściwości ułatwiających pracę z
aplikacją.
ADMINISTRATOR korzysta też z usług podmiotów trzecich, których lista stale
zmienia się, a które wykorzystują pliki cookies w następujących celach:
monitorowanie ruchu na
naszych stronach WWW;
zbieranie anonimowych, zbiorczych statystyk, które pozwalają nam zrozumieć, w jaki
sposób użytkownicy korzystają z naszych stron internetowych i umożliwiają nam ciągłe doskonalenie naszych
produktów;
ustalanie liczby anonimowych użytkowników naszych stron WWW;
kontrolowanie jak
często
pokazywana jest użytkownikom wybrana treść;
kontrolowanie jak często użytkownicy wybierają daną
usługę;
badanie zapisów na newslettery;
wykorzystanie systemu personalizowanych rekomendacji dla
e-commerce;
wykorzystanie narzędzia do komunikacji;
integracja z portalem społecznościom;
płatności
internetowe.
Wśród podmiotów tych, w dacie sporządzenia niniejszego dokumentu,
zaliczamy:
Google Analytics
Facebook (więcej informacji na stronie: www.facebook.com)
Chat
(więcej informacji na stronie: https://www.tawk.to/)
Tripadvisor.pl
Instagram
Linkedin
Użytkownik
może zarządzać plikami cookies wykorzystywanymi przez ADMINISTRATORA lub przez jakichkolwiek innych zewnętrznych
dostawców, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. ADMINISTRATOR zastrzega jednocześnie, że
po odrzuceniu plików cookies niektóre funkcje oferowane przez nasze Serwisy mogą nie działać
prawidłowo, a nawet w niektórych przypadkach wiąże się to z całkowitym uniemożliwieniem korzystania z
wybranego produktu.
Logi dostępowe
Zbieramy informacje dotyczące korzystania z
Serwisów przez jego użytkowników oraz ich adresy IP w oparciu o analizę logów dostępowych.
Informacje te wykorzystujemy w diagnozowaniu problemów związanych z pracą serwera, analizą ewentualnych
naruszeń bezpieczeństwa oraz w zarządzaniu stroną WWW. Adres IP jest wykorzystywany przez nas nadto w celach
statystycznych, tj. do gromadzenia i analizy danych demograficznych osób odwiedzających witrynę (np.
informacji o regionie, z którego nastąpiło połączenie).
Na podstawie uzyskanych w podany wyżej
sposób informacji w szczególnych przypadkach sporządzane są zbiorcze, ogólne zestawienia
statystyczne, ujawniane osobom trzecim, współpracującym z nami. Obejmują one zwykle informacje o
oglądalności
serwisu. Zestawienia te nie zawierają jednak, co podkreślamy, żadnych danych pozwalających
na identyfikację
(określenie tożsamości) danego użytkownika Serwisu.
Informujemy jednocześnie, że możemy zostać zobowiązani do
ujawnienia informacji dotyczących numeru IP danego użytkownika Serwisu na żądanie uprawnionych do tego
–
w
oparciu o obowiązujące przepisy prawne – organów państwa w związku z prowadzonymi przez nie
postępowaniami.
Pozostałe dane
Co do zasady tylko, gdy jest to rzeczywiście niezbędne do
świadczenia danej usługi w niektórych przypadkach, np. przy subskrybowaniu bezpłatnych newsletterów,
przy badaniach ankietowych czy w formularzach zamówień zbieramy bardziej szczegółowe informacje o
użytkownikach, takie jak adresy poczty elektronicznej lub inne dane osobowe (patrz również kolejne
sekcje:
- Przetwarzanie danych osobowych klientów ADMINISTRATORA
- Przetwarzanie danych osobowych
osób kontaktujących się z ADMINISTRATOREM w celu uzyskania informacji o ofercie lub podzielenia się uwagami
dotyczącymi usług lub produktów ADMINISTRATORA
- Przetwarzanie danych osobowych kontaktujących się z
ADMINISTRATOREM w celu zawarcia umowy z ADMINISTRATOREM).
5. Automatyczne przetwarzanie danych
osobowych
Informacje, które gromadzimy w związku z korzystaniem z naszych Serwisów, mogą
być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać
wobec osoby fizycznej żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na jej
sytuację.
Szczególną wagę przykładamy do kwestii profilowania
i wskazujemy, że:
- na potrzeby
profilowania nie przetwarzamy żadnych danych sensytywnych,
- na potrzeby profilowania przetwarzamy z reguły
dane,
które uprzednio podlegały pseudonimizacji lub takie dane, które zostały przez nas zagregowane,
-
jeśli nie możemy osiągnąć celu inaczej, niż poprzez profilowanie danych osobowych niezspeudonimizowanych lub
niezagregowanych, wykorzystujemy do tego typowe dane: adres e-mail i IP lub cookies,
- profilujemy w celu
analizy
lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań osób korzystających z naszych Serwisów lub
produktów lub usług i dopasowywania treści znajdujących się w naszych Serwisach lub produktach do tych
preferencji,
- profilujemy w celach marketingowych, tj. dopasowania oferty marketingowej do ww.
preferencji.
Podstawy prawne przetwarzania
W przypadku przetwarzania danych osobowych w
związku z korzystaniem przez użytkowników z Serwisów ADMINISTRATORA możemy mieć do czynienia z
różnymi rodzajami podstaw prawnych przetwarzania, w zależności od kategorii danych osobowych, które
przetwarzamy, i celu przetwarzania. I tak na przykład:
- dane osobowe osób odwiedzających nasze strony
internetowe przetwarzamy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora danych lub na podstawie zgody
w
przypadku, gdy o wyrażenie takiej zgody zwróciliśmy się do osoby, której dane dotyczą;
- dane
osobowe osób, które korzystają z możliwości zakupu biletu przez Internet i wypełniają w tym celu
formularz internetowy przetwarzamy, ponieważ jest to niezbędne dla celu wykonania umowy;
- niekiedy przepisy
prawa wymagają od nas przetwarzania pewnych danych osobowych dla celów podatkowych i
rachunkowych.
Przetwarzanie danych osobowych osób kontaktujących się z ADMINISTRATOREM w celu
uzyskania informacji o ofercie lub podzielenia się uwagami dotyczącymi usług lub produktów ADMINISTRATORA,
a
także kontaktujących się w celu zawarcia umowy z ADMINISTRATOREM.
Poza danymi, o których była
mowa w poprzedniej sekcji 4.1, od osób fizycznych, które kontaktują się z ADMINISTRATOREM w celu
uzyskania informacji o ofercie lub podzielenia się uwagami dotyczącymi usług lub produktów ADMINISTRATORA,
a
także kontaktujących się w celu zawarcia umowy z ADMINISTRATOREM, zbieramy następujące dane osobowe: imię i
nazwisko, adres kontaktowy, adres e-mail oraz numer telefonu/faksu. W szczególności, osoby te mogą wysłać
nam
e-maila za pośrednictwem strony internetowej. Wiadomości takie zawierają ustawioną nazwę użytkownika i adres
e-mail
oraz dodatkowe informacje, jakie użytkownik chce zawrzeć w wiadomości.
Powyższe dane zbieramy w oparciu o zgodę
wyrażoną przez użytkownika kierującego powyższą prośbę do ADMINISTRATORA lub w celu wykonania umowy (realizacji
żądania) zgłoszonego przez daną osobę. Dostarczone dane możemy przetwarzać również na podstawie
usprawiedliwionego celu administratora danych.
Przetwarzanie danych osobowych klientów
ADMINISTRATORA i potencjalnych klientów ADMINISTRATORA.
ADMINISTRATOR przetwarza dane osobowe
swoich klientów i potencjalnych klientów.
Wśród tych danych mogą znajdować się
również dane osobowe osób związanych z klientami ADMINISTRATORA niebędącymi osobami fizycznymi (np.
osoby kontaktowe).
Dane osobowe przetwarzane na te potrzeby obejmują między innymi: imię i nazwisko, nazwę
pracodawcy, stanowisko osoby kontaktowej, numer telefonu, adres e-mail lub inne służbowe dane
kontaktowe.
Nadto,
w przypadku klientów, którzy zawarli z ADMINISTRATOREM umowy odpłatne, przetwarzamy również
dane dotyczące płatności, w tym numery rachunków bankowych. Dane osobowe kontaktów biznesowych mogą
być ujawnione stałym współpracownikom ADMINISTRATORA i wykorzystywane przez nich w celu realizacji ochrony
praw ADMINISTRATORA (np. procedury reklamacji, windykacji), jak i w celu wykonywania umów zawieranych przez
ADMINISTRATOREM (np. zlecenie podwykonawstwa).
Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych będących
naszymi klientami opiera się na:
- usprawiedliwionym interesie ADMINISTRATORA (np. w zakresie tworzenia bazy
danych, czynności analitycznych i profilujących, w tym czynności dot. analizy korzystania z produktów,
marketingu bezpośredniego produktów własnych, zabezpieczeniu dokumentacji na potrzeby obrony przed
ewentualnymi roszczeniami lub na potrzeby dochodzenia roszczeń)
- zgody (w tym w szczególności
zgody
na e-mail marketing)
- wykonania zawartej umowy,
- obowiązków wynikających z prawa (np. prawa
podatkowego lub przepisów o rachunkowości).
Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych
będących
potencjalnymi klientami opiera się na:
- usprawiedliwionym interesie ADMINISTRATORA jako administratora danych
(np. w zakresie tworzenia bazy danych, marketingu bezpośrednim produktów własnych),
- zgody (w tym w
szczególności zgody na e-mail marketing).
Jak długo przetwarzamy dane
osobowe?
Czas, przez jaki możemy przetwarzać dane osobowe, jest uzależniony od podstawy prawnej
stanowiącej legalną przesłankę przetwarzania danych osobowych przez ADMINISTRATORA.
W obowiązujących
u
ADMINISTRATORA politykach, w tym politykach dotyczących retencji danych, określamy, iż nigdy nie wolno nam
przetwarzać danych osobowych ponad okres dłuższy niż wynika to z ww. podstaw prawnych.
Stosownie do tego
informujemy, że:
1) w przypadku, gdy ADMINISTRATOR przetwarza dane osobowe na podstawie zgody, okres
przetwarzania trwa do momentu wycofania tej zgody przez użytkownika;
2) w przypadku, gdy ADMINISTRATOR
przetwarza
dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu administratora danych, okres przetwarzania trwa do momentu
ustania
ww. interesu (np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych) lub do momentu sprzeciwienia się osoby,
której dane dotyczą, dalszemu takiemu przetwarzaniu – w sytuacjach, gdy sprzeciw taki zgodnie z
przepisami prawa przysługuje; Jeśli dane osobowe Użytkownika są potrzebne ADMINISTRATOROWI do wniesienia
zarzutów prawnych lub podjęcia obrony przed zarzutami prawnymi ADMINISTRATOR zachowa dane osobowe
Użytkownika
do zakończenia odpowiedniego okresu przechowywania lub do momentu rozstrzygnięcia przedmiotowych
zarzutów;
3) w przypadku, gdy ADMINISTRATOR przetwarza dane osobowe, ponieważ jest to konieczne z uwagi
na
obowiązujące przepisy prawa, okresy przetwarzania danych w tym celu określają te przepisy;
4) w przypadku braku
konkretnych wymogów prawnych lub umownych, podstawowy okres przechowywania danych w przypadku
zapisów
i innej dokumentacji dowodowej sporządzonej w trakcie wykonywania umowy maksymalnie 10 lat.
6. Kiedy i w jaki
sposób udostępniamy dane osobowe podmiotom trzecim? Czy przekazujemy dane do państw
trzecich?
Przekazujemy dane osobowe innym wyłącznie, gdy zezwalają nam na to przepisy prawa.
W takim
przypadku, w stosownej umowie zawieranej z podmiotem trzecim, przewidujemy postanowienia i mechanizmy
bezpieczeństwa
w celu ochrony danych oraz zachowania naszych standardów w zakresie ochrony danych, ich poufności i
bezpieczeństwa. Umowy tego rodzaju zwane są umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, a ADMINISTRATOR ma
kontrolę nad tym, w jaki sposób i w jakim zakresie podmiot, któremu ADMINISTRATOR powierzył
przetwarzanie określonych kategorii danych osobowych, dane te przetwarza.
W związku z powyższym wskazujemy, że
odbiorcami danych osobowych, które ADMINISTRATOR przetwarza, mogą być:
usługodawcom, którzy
wykonują usługi w imieniu lub na rzecz ADMINISTRATORA np. usługi hostingowe, podmioty realizujące kampanie
marketingowe lub sprzedażowe na rzecz ADMINISTRATORA, podmioty świadczące usługi przewozowe i kurierskie,
podmioty świadczące usługi z zakresu badań ankietowych,
niektórym osobom wykonującym regulowane
zawody, takim jak: prawnicy, notariusze lub audytorzy;
organom finansowym lub sądowym, agencjom państwowym lub
organom publicznym, na żądanie oraz w zakresie dozwolonym przez prawo.
Przy czym w tym ostatnim
przypadku zawsze przekazujemy tylko te dane i tylko wówczas i tylko w takim zakresie, w jakim jest to
rzeczywiście niezbędne i wymagane w myśl bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i w sposób
zgodny
z tymi przepisami. W przypadku danych osobowych podlegających przepisom UE należy zauważyć, że: transgraniczne
przekazywanie może dotyczyć państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”) i
państw, w których nie obowiązują przepisy określające szczególną ochronę danych osobowych.
Podjęliśmy
działania, aby zapewnić odpowiednią ochronę wszystkich danych osobowych oraz zgodność z prawem przekazywania
danych
osobowych poza teren EOG. W przypadku przekazywania danych osobowych poza teren EOG do państwa, które
według
Komisji Europejskiej nie zapewnia odpowiedniego poziomu ochrony danych osobowych, przekazywanie odbywa się będzie
wyłącznie na podstawie umowy uwzględniającej wymogi UE w zakresie przekazywania danych osobowych poza teren
EOG.
7. Jakie prawa przysługują podmiotom, których dane dotyczą i jaki jest sposób ich
realizacji?
Osoby fizyczne mają określone prawa dotyczące swoich danych osobowych, a ADMINISTRATOR
odpowiada
za realizację tych praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku wszelkich pytań i próśb
dotyczących zakresu i realizacji praw, a także w celu skontaktowania się z nami właśnie w celu skorzystania z
określonego uprawnienia w zakresie ochrony danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem e-mail: podanym w danych
kontaktowych w klauzuli informacyjnej. Zastrzegamy sobie prawo realizacji poniższych uprawnień po pozytywnym
zweryfikowaniu tożsamości osoby ubiegającej się o dokonanie danej czynności.
7.1. Dostęp do danych
osobowych
Osoby fizyczne mają prawo dostępu do danych, które przechowujemy jako administrator
danych. Prawo to można wykonywać poprzez wysłanie e-maila na adres: podanym w danych kontaktowych w klauzuli
informacyjnej.
7.2. Zmiana danych osobowych
Zmiany, w tym zaktualizowania swoich danych
osobowych, które przetwarza ADMINISTRATOR można dokonać poprzez wysłanie maila na adres e-mai: podanym w
danych kontaktowych w klauzuli informacyjnej lub – w odpowiednich przypadkach – skontaktowanie się z
nami za pośrednictwem odpowiedniej strony rejestracji lub zmianę danych osobowych przechowywanych w odpowiednich
aplikacjach, w których dokonano rejestracji.
7.3. Wycofanie zgody
W przypadku
przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, osoby fizyczne mają prawo w dowolnej chwili wycofać tę zgodę.
Informujemy o tym prawie w każdym momencie zbierania zgód i umożliwiamy wycofanie zgody w tak łatwy
sposób, jak jej udzielono. W przypadku braku odmiennej informacji, to znaczy jeśli nie podaliśmy innego
adresu czy numeru kontaktowego celem wycofania zgody, prosimy o przesłanie do nas maila na adres: podanym w danych
kontaktowych w klauzuli informacyjnej.
7.4. Prawo do ograniczenia przetwarzania lub wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Osoby fizyczne mają prawo ograniczenia przetwarzania lub
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych w dowolnej chwili, ze względu na ich
szczególną sytuację, chyba że przetwarzanie jest wymagane zgodnie z przepisami prawa.
Osoba
fizyczna może wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych, gdy:
przetwarzanie danych osobowych
odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest
uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się znalazła,
dane osobowe przetwarzane są na
potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu.
Z prawa sprzeciwu można skorzystać od
25
maja 2018 roku.
Z kolei w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych podpowiadamy, że przysługuje
ono np. gdy dana osoba zauważy, że jej dane są nieprawidłowe. Wówczas może żądać ograniczenia przetwarzania
Twoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych.
7.5. Pozostałe prawa: prawo
żądania usunięcia danych i prawo do przenoszenia danych
W przypadku chęci realizacji tych praw, należy
wysłać maila na adres: podanym w danych kontaktowych w klauzuli informacyjnej.
Z prawa do usunięcia danych
można
skorzystać np. gdy dane osoby fizycznej nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
przez ADMINISTRATORA albo gdy osoba fizyczna wycofa swoją zgodę na przetwarzanie danych przez ADMINISTRATORA.
Nadto,
w przypadku, gdy osoba fizyczna zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania jej danych lub gdy jej dane będą przetwarzane
niezgodnie z prawem. Dane powinny być również usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z
przepisu prawa.
Z kolei prawo do przenoszenia danych przysługuje wówczas, gdy przetwarzanie danych osoby
odbywa się na podstawie zgody osoby fizycznej lub umowy zawartej z nią oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w
sposób automatyczny.
7.6. Wszelkie pozostałe pytania, wątpliwości i skargi
W razie,
gdybyście mieli Państwo jakiekolwiek pytania, zastrzeżenia lub wątpliwości dotyczące treści niniejszej Polityki
prywatności lub sposobu w jaki przetwarzamy dane osobowe, jak również skargi dotyczące tych kwestii (choć
mamy nadzieję, że nie będzie konieczności wniesienia tego rodzaju skarg), prosimy o przesłanie maila wraz ze
szczegółowymi informacjami dotyczącymi skargi na adres: podanym w danych kontaktowych w klauzuli
informacyjnej. Wszelkie otrzymane skargi zostaną rozpatrzone i udzielimy na nie odpowiedzi.
Osoby,
których
dane osobowe przetwarza ADMINISTRATOR, mają również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego,
którym
jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (z późn. zm.) (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa z
późn. zm.).
8. Czy i kiedy możliwe są zmiany niniejszej Polityki
prywatności?
Zobowiązujemy się do regularnego przeglądu niniejszej Polityki prywatności i jej zmiany w
sytuacji, gdy okaże się to niezbędne lub pożądane z uwagi na: nowe przepisy prawa, nowe wytyczne organów
odpowiedzialnych za nadzór nad procesami ochrony danych osobowych, najlepsze praktyki stosowane w obszarze
ochrony danych osobowych. Zastrzegamy również możliwość zmiany niniejszej Polityki prywatności w przypadku
zmian technologii, przy wykorzystaniu której przetwarzamy dane osobowe (o ile zmiana jej wpływa na
brzmienie
niniejszego dokumentu), a także w razie zmiany sposobów, celów lub podstaw prawnych przetwarzania
przez nas danych osobowych.
Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 24 maja 2018
r.